Básicos de la Literatura Reformada - Los cánones de Dort - Canons of Dort

El Sínodo de Dort fue un sínodo nacional que tuvo lugar en Dordrecht, en Holanda en 1618/19, por la Iglesia Reformada Holandesa, con el objetivo de regular una seria controversia en las Iglesias Holandesas iniciada por el ascenso del Arminianismo. La primera reunión del sínodo fue el 13 de noviembre de 1618 y la última, la 154ª fue el 9 de mayo de 1619. Fueron también invitados representantes con derecho de voto venidos de 8 países extranjeros. El nombre "Dort" era un nombre usado en ese tiempo en inglés para la ciudad holandesa de Dordrecht. El sínodo es a veces llamado el Sínodo de Dordt, o Sínodo de Dordrecht.
El sínodo decidió el rechazo de las ideas arminianas, estableciendo la doctrina reformada en cinco puntos: depravación total, elección incondicional, expiación limitada, vocación eficaz (o gracia irresistible) y perseverancia de los santos. Estas doctrinas, descritas en el documento final llamado Cánones de Dort, son también conocidas como los Cinco puntos del Calvinismo.

Fuente: wikipedia


The Canons of Dort, or Canons of Dordrecht, formally titled The Decision of the Synod of Dort on the Five Main Points of Doctrine in Dispute in the Netherlands, is the judgment of the National Synod held in the Dutch city of Dordrecht in 1618–19.[1] At the time, Dordrecht was often referred to in English as Dort.
Today, the Canons of Dort form part of the Three Forms of Unity, one of the confessional standards of many of the Reformed churches around the world, including the Netherlands, South Africa, Australia, and North America. Their continued use as a standard still forms an unbridgable problem preventing close cooperation between the followers of Jacob Arminius, the Remonstrants, and Dutch Reformed Churches.
These canons are in actuality a judicial decision on the doctrinal points in dispute from the Arminian controversy of that day. Following the death of Arminius (1560–1609), his followers set forth a Remonstrance (published in 1610) in five articles formulating their points of departure from the stricter Calvinism of the Belgic Confession. The Canons are the judgment of the Synod against this Remonstrance. [2] Regardless, Arminian theology later received official acceptance by the State and has since continued in various forms within Protestantism.
The Canons were not intended to be a comprehensive explanation of Reformed doctrine, but only an exposition on the five points of doctrine in dispute.[citation needed] The five points of Calvinism, remembered by the mnemonic "TULIP" and popularized by a 1963 booklet[3] are popularly said to summarize the Canons of Dort.[4] However there is no historical relationship between them, and some scholars argue that their language distorts the meaning of the Canons.[5]

Source: wikipedia


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